Tack vare sin kompakta design är Traigo24 perfekt för godshantering i trånga utrymmen och för lagring av pallar i lager eller lossning av lastbilar.
Den väl stödjande förarstolen och den utmärkta sikten över lasten ger säker körning och lasthantering.
Tack vare enkel åtkomst, ditt val av spakar och pedaler samt den lättlästa displayen kan du bara hoppa på och börja dina dagliga uppgifter.
Tack vare litiumjonbatterier kan Traigo24 snabbt och enkelt pausladdas. Undvik batteribyten samtidigt som din truck behåller hög prestanda under hela skiftet.
Tack vare sin kompakthet och stora manövrerbarhet är Traigo24 den perfekta trucken för ett brett utbud av applikationer.
För tillfällig lastning av lastbilar är Traigo24 redo för jobbet. Med tillvalet lågt takskydd (1980 mm takhöjd) lämpar sig trucken också väl för arbete under lågt tak, såsom i containrar.
På tillverkningssiter kan de kompakta 24-voltstruckarna stödja löpande bandmatning. Lätt att styra och manövrera, förarna kommer att njuta av denna motviktstruck.
Alla Traigo-modeller är standardutrustade med Toyotas unika System för Aktiv Säkerhet (SAS) som säkerställer utmärkt stabilitet genom att skydda föraren och lasten vid körning, svängning och lyft. SAS tillhandahåller avancerad teknik som ökar säkerheten och produktivitet.
Att skapa unika förarprofiler med PIN-kod i I_Site-portalen säkerställer att endast utbildade och auktoriserade förare har åtkomst och kan använda dina maskiner. Eller så kan du använda ett Smart Access-kort, snyggt integrerade i förargränssnittet.
En förkontroll är en smart I_Site-funktion som ingår i BT Reflex-drivrutinsgränssnittet för att säkerställa att en automatisk kontroll utförs av dina förare innan varje skift - vilket förbättrar tillförlitlighet och säkerhet.
Denna I_Site-funktion gör det enkelt att skicka meddelanden till och från trucken via det nya förargränssnittet. Till exempel kan föraren skicka en varning i händelse av ett problem och en servicetekniker kan skicka ett meddelande till föraren att köra tillbaka trucken till laddningsplatsen för en kontroll.
Stötsensorer på BT Reflex ger information om kollisioner. Information via I-Site om händelser kan hjälpa till att förhindra och undvika skador på dina anslutna smarta truckar och dina medarbetare - för en säkrare och mer kostnadseffektiv drift.
Elektriska motviktstruckar är tystare än förbränningsdrivna motviktstruckar och de har rena och ofarliga utsläpp. Tack vare eltruckens låga underhållskrav har de en låg total ägandekostnad, samtidigt som de ger utmärkt ergonomi. Elektriska motviktstruckar har också en låg tyngdpunkt, vilket gör att vi kan erbjuda dig ett brett utbud av lastkapaciteter som passar för lätta till tunga applikationer.
Elektriska motviktstruckar är mycket mångsidiga och kan användas i en mängd olika applikationer, både inomhus och utomhus. Så, oavsett om din verksamhet handlar om tillverkning, lager, distribution, dryck, detaljhandel eller något annat; kan du välja elektriskt.
Ja, Toyotas eltruckar är gjorda för att fungera både inne och ute och kan utrustas med olika typer av förarhytter och ytterligare skydd som passar alla typer av väder: Motviktrstruckarna passar varmt, kallt och regnigt väder.
Toyotas elektriska motviktstruckar har antingen bly-syra eller litiumjonbatterier beroende på dina behov. De är också tillgängliga med bränslecellsenergi som en alternativ elektrisk kraftkälla. Läs mer om Toyotas energilösningar för truckar.
Litiumjonbatterier har många fördelar. De har längre livslängd än bly-syrabatterier och är 30% mer energieffektiva. Med litiumjon kan du ladda din truck när det passar dig och laddningen är enkel och snabb. Det är en ren teknologi som inte kräver ett separat laddningsrum. Det finns tre slags intelligenta litiumjon-energipaket tillgängliga för Toyotas elektriska motviktssortiment för att passa dina applikationer och laddningsvanor. Läs mer om litiumjonbatterier.
Ett litiumjonbatteri håller i genomsnitt upp till 5000 laddningar, medan ett bly-syrabatteri ungefär kan laddas 1500 gånger.
Traigo80 2-3,5 ton med det minsta batteriet och laddaren kan fungera ett helt 8-timmars skift med 80% utnyttjandegrad, med bara två 15-minuters laddningspauser under de viktigaste driftperioderna och ytterligare 45 minuters laddning under lunchpausen.
Laddningstider och mönster beror på vilket typ av batteri din truck har och din verksamhet. Bly-syrabatterier bör laddas när batterinivån har sjunkit under 20%, detta kommer att förlänga batteriets livslängd till fem år eller mer. Litiumjonbatterier är mer flexibla, deras livslängd påverkas inte av laddningsfrekvensen. Faktum är att med litiumjon uppmuntras möjlighet till pausladdning för att behålla effektivitet i verksamheten.
Om du siktar på en optimal balans mellan arbetsuppgifter och laddningsmöjligheter är ett litiumjonbatteri värt kostnaden både ur en hållbar och ekonomisk synvinkel.
Inköpspriset för en förbränningsdriven truck är lägre än för en elektrisk gaffeltruck. En eltruck är dock mer kostnadseffektiva i längden, eftersom de har färre rörliga delar och därför inte behöver mycket underhåll. Dessutom är laddningskostnaderna också mycket lägre än kostnader för drivmedel (gas eller diesel).
En truck som orsakar minsta möjliga mängd luftförorening, som inte drivs med förbränningsmotor är snällare mot miljön. Elektriska gaffeltruckar har många goda egenskaper. Truckarna är billiga att köra och mycket miljövänliga vilket gör eltrucken en vinnare i frågan.