Code of Conduct - uppdrag, syfte och gemensamma värderingar

Toyota Material Handlings uppförandekod beskriver våra principer och standarder som alla anställda och tredje parter som agerar på företagets vägnar förväntas följa. Att agera med integritet och följa alla tillämpliga lagar och förordningar kommer att göra skillnaden när det gäller att driva strategisk tillväxt.

Normer, regler och ansvar för korrekt praxis

Vår värdegrund manifesteras genom vår uppförandekod. Uppförandekoden anger det förväntade etiska beteendet hos våra anställda när de interagerar med varandra, med kunder, med leverantörer, med andra intressenter eller med samhället i stort. Den täcker ett brett spektrum av ämnen, såsom diskriminering och respekt för mänskliga rättigheter, och situationer, såsom användning av företagets tillgångar, insiderhandel, efterlevnad av lokala lagar och förordningar och miljövård.

Läs mer i vår Code of Conduct

Skapa en öppen och positiv atmosfär

Vi är engagerade i en miljö där vi förväntar oss öppen och ärlig kommunikation, inte motsatsen. Vi försäkrar individer att de kan och bör rapportera faktiska eller uppenbara överträdelser av efterlevnad med förtroende för att inga repressalier eller repressalier av något slag kommer att tolereras.

Vi uppmuntrar våra anställda och människor i vår arbetsrelation att ta upp frågor och funderingar. Rapporteringskanalerna kan vara:

  • Linjechefer
  • Funktionella chefer (t.ex. ekonomichefer eller HR-chefer)
  • Ansvarig för affärsrelationen (säljare eller köpare)
  • Chefsjurist genom Group Compliance (compliance@toyota-industries.eu)

 

Vår Code of Conduct Helpline är till för dig

Vår hjälplinje är valfri att använda och rapportering kan göras anonymt även om den är att föredra att identifieras för att bättre kunna skydda individen från repressalier och för att undersöka saken. Vår hjälplinje för uppförandekod drivs av en oberoende tredje part och är tillgänglig 24/7 för både onlinerapportering och per telefon. Om du vill lämna en rapport till vår hjälplinje för uppförandekod, använd länken nedan.

Vi ber om din vänliga förståelse för att vårt whistleblower-system inte kan acceptera, behandla eller vidarebefordra kundklagomål eller problem. Vänligen kontakta våra försäljningskanaler eller våra kollegor från försäljnings- och serviceföretag och vi kommer gärna att granska din oro för att vidta alla nödvändiga åtgärder för att ge dig den bästa möjliga upplevelsen.

Code of Conduct Helpline
Ta bort allt