Toyotas hantering av situationer kopplat till Coronaviruset (uppdaterad 20/3 – 2020)

Som företag följer Toyota Material Handling Sweden utvecklingen och rekommendationer från våra myndigheter kopplat till Coronaviruset. Vår inställning är ”business as usual” om inget annat anges. I dagsläget ser vi inga leveransproblem vare sig för våra truckar eller tillhörande reservdelar. Hos våra medarbetare har vi en oförändrad och stabil leveransförmåga vad gäller service samt övriga tjänster och trucklösningar.

Vi följer utvecklingen av COVID-19 och myndigheternas rekommendationer för att begränsa smittspridningen och gör allt vi kan för att ta hand om våra kunder och anställda. Det finns fortfarande behov av att hålla leveranskedjan öppen och då krävs det att en truck kan flytta varor från A till B:

  • Våra servicekoordinatorer är redo att ta emot telefonsamtal (0771-220 220
  • Våra servicetekniker ger service över hela landet
  • Våra säljare är redo att ge råd via telefon, mail och Skype
  • Vårt lager och verkstäder är öppna precis som vanligt, men med vissa försiktighetsåtgärder
  • Alla som kan, arbetar hemifrån och är tillgängliga via telefon och mail

Det är viktigt för oss att du kan hålla ditt företag igång.

Anställda hos oss som i sitt arbete har möjlighet att jobba hemifrån rekommenderas, i samråd med sin chef, att jobba hemifrån. Vi har inte upprättat något förbud att arbeta från kontoret för dem som önskar, men genom att vi minimerar bemanningen i våra egna lokaler minskar vi även smittspridningen i samhället.

Möten, såväl externa som interna, bör hållas online.

Förebyggande

  • Tvätta händerna ofta med tvål och vatten
  • Använd handsprit som komplement till tvål och vatten
  • Många av oss har mycket kontakt med kollegor och/eller kunder i våra jobb. Håll avstånd och undvik att ta i hand
  • Täck mun och näsa vid nysning eller hosta
  • Undvik i möjligaste mån kontakt med sjuka människor
  • Har du sjukdomssymptom, stanna hemma!

Mer information från Europa-bolaget
Ta bort allt