Kvalitetsundersökningen är vårt viktigaste verktyg för att förstå hur våra kunder tycker om vår försäljning, tjänster och hyreslösningar. Enkäten skickas ut för att kontinuerligt följa kundnöjdheten och för att samla in åsikter angående vår kvalitet. 1500-2000 undersökningar fylls i av våra kunder varje månad och vi agerar på varje åsikt;
Net Promoter System är en världsomspännande standard för att mäta, förstå och förbättra kundupplevelsen. Vår Net Promoter Score är uppdelad mellan Service, Försäljning och Uthyrning. Nedan kan du se hur vi presterar inom respektive område.
Nå en högre nivå av nöjdhet i samarbetet med oss;
För oss, stöder detta vår strategi - kvalitet i allting vi gör.
Efter kontakt med oss får du en enkät. Undersökningen är i själva verket ett helt kvalitetsprogram för att förbättra vår nästa interaktion med dig.
Enkäten innehåller ett antal frågor för att hjälpa oss förstå din nivå av tillfredsställelse efter vår senaste kontakt med dig. Det tar bara 2-3 minuter att slutföra, och din feedback kan hjälpa oss att göra skillnad.
När du har svarat på frågorna i vår enkät kommer en av våra Toyota-chefer att agera snabbt på din feedback.
Vi gör omedelbara uppföljningar och vidtar åtgärder om ett problem uppstår. På så sätt kan vi säkerställa att vi kontinuerligt förbättrar våra processer.
Det är vårt viktigaste verktyg för att förstå hur våra kunder tycker om vår försäljning, service och hyreslösningar.
Det är en del av vårt DNA att ständigt förbättra. Det är därför vi ber våra kunder om deras ärliga feedback, för att förbättra våra tjänster. Kvalitetsundersökningen är en del av ett större kvalitetssystem inom Toyota.
Vårt huvudsakliga mål är att förbättra din upplevelse vid din nästa service, köp eller hyra av truck. Du får omedelbar feedback och support i frågor och frågor och du har möjlighet att dela din åsikt om Toyotas prestanda.
Den ger mer information om relationen vi har byggt upp med våra kunder och hur de uppfattar våra tjänster. Om problem eller frågor tas upp i undersökningen kontaktar vi kunden för att diskutera, förstå och lösa problemet.
Vi utvärderar vad du tycker om vår prestation, beteende och kvaliteten på jobbet, i ett par frågor. Vi ber dig att betygsätta på en skala från 1-5 där 5 är mycket högt. Vi ställer också den vanliga NPS-frågan som ligger på en skala från 0-10.
Enkäten skickas ut endast om vi har haft en interaktion med dig. Den skickas ut högst var tredje månad via e-post. På så sätt undviker vi att för många undersökningar skickas ut.
Det tar bara 2-3 minuter att svara på enkätfrågorna.
Det kommer att bli en omedelbar uppföljning och åtgärd om ett problem uppdagas, och vi återkommer normalt inom 48 timmar. Positiv feedback vidarebefordras för att uppmuntra team och individer. Dessutom är våra processer förbättrade för att förhindra att problem återkommer (Kaizen).
Ja, du kan ändra frekvensen, eller avsluta prenumerationen, via en länk i din enkätinbjudan.
Net Promoter Score är ett mått på kundlojalitet och kundnöjdhet, som mäts genom att fråga kunder hur sannolikt det är att de rekommenderar din produkt eller tjänst till andra på en skala från 0-10.
Net Promoter System är hela kvalitetssystemet som följer denna kundlojalitetsfråga. Den inkluderar aktiv uppföljning med missnöjda kunder, men också förbättring av den övergripande kundnöjdheten och lojalitet baserat på mottagen feedback.
I Net Promoter System kategoriseras kunder i tre grupper – ambassadörer (betyg 9-10), kritiker (betyg 0-6), passiva (betyg 7-8). När man beräknar poängen dras procentandelen kritiker av från andelen ambassadörer. Passiva är undantagna.
Exempel på 10 kunder som svarar på NPS-frågan: 7 ambassadörer (70 %), 1 kritiker (10 %), 2 passiva (20 %)
70%-10% = NPS 60