Högre energieffektivitet innebär lägre kostnader och lägre utsläpp. Litiumjonbatterier ger en mängd olika effektivitetsfördelar, från konsekvent strömförsörjning till snabbare laddningsfunktioner. Att utforska alternativ för litiumjonbatterier kan hjälpa dig att uppnå dina hållbarhets- och kommersiella mål.
Ett litiumjonbatteri använder "litiumsalt" som elektrolyt som blandat med andra kemiska element, förbättrar dess prestanda och hållbarhet. Fördelen jämfört med andra batterier är deras förmåga att lagra en hög energitäthet i ett litet utrymme. Toyota använder NCA -celler (litium -nickelkobolt -aluminiumoxid). Detta säkerställer att våra litiumjonbatterier kan innehålla mer energi i samma volym-det är samma cellkemi som används i elbilar!
Som ett resultat tål Toyotas litiumjonbatterier ett stort antal laddningscykler och har elektroniska styrenheter som säkerställer deras tillförlitlighet och säkerhet. Detta leder till mindre energiförlust i laddningscykler, bättre användning av lagrad energi och möjligheten att alltid ge maximal effekt.
Cellerna som vi använder i våra litiumjonbatterier kommer från en stor OEM som delar samma syn på hållbar utveckling som Toyota. Vi är fast beslutna att hjälpa alla våra kunder att bädda in hållbarhet i sin verksamhet; Vi uppskattar att byte till en litiumjonbatterilösning kan minska CO2-utsläpp med så mycket som 20%.
Körs dina truckar så effektivt och ändamålsenligt som möjligt? Vi känner till kostnaderna och problemen som omges av oplanerade driftstopp. Litiumjonbatterier är ett utmärkt val för att hålla detta till ett minimum. De genererar mindre värme än alternativa energialternativ och förbättrar möjligheten att leverera stabil spänning oavsett vilken laddningsnivå de har. Detta möjliggör en effektivitetsförbättring på upp till 30% jämfört med traditionella bly-syrabatterier.
Vi arbetar ständigt med att utveckla vår teknik och att erbjuda ännu fler produktivitetsfördelar. Fältprov med vårt nya batteri på 630Ah visar att med ett fulladdat batteri klarar en Reflex ett åtta timmars arbetsskift perfekt, helt utan stödladdning.
Säkerhet och välbefinnande är viktiga delar i alla framgångsrika truckoperationer - därför erbjuder vi flera utbildningar för truckförare och lagerchefer. Truckens säkerhet sträcker sig dock långt bortom föraren. Batteri- och truckladdning är inte utan risker, vilket kan förväntas med elektrisk utrustning. Som ett företag med säkerhet och kvalitet i centrum har vi gått den extra milen för att säkerställa att våra litiumjonbatterier ger en rad säkerhetsfördelar.
Alla våra litiumjonbatterier använder cylinderformade celler som inte vidrör varandra. Det betyder att om det finns en säkerhetsrisk med en cell, kommer den inte direkt att påverka de andra cellerna bredvid den. Cylinderceller är också svårare att tränga igenom, vilket kan hända om batteriet petas till av en trucks gafflar. Det är faktiskt extremt svårt att skada en cylinderformad cell.
Ett litiumjonbatteri består av flera celler som är sammansatta i en modul. Beroende på batteriets storlek är flera moduler seriekopplade och bildar ett batterisystem. Varje modul är utrustad med ett säkerhetssystem (BMS batterihanteringssystem). Hela batterisystemet har också en överordnad BMS som styr batteriets totala aktivitet (laddning / uttag).
Mer läsning för dig som har fler frågor kring litiumjonbatterier för gaffeltruckar
Oavsett ditt företags fokus och truck, kan litiumjonbatterier erbjuda högre effektivitet och högre prestanda. De lämpar sig för att arbeta i både varma och kalla miljöer och levererar en mångsidig lösning för materialhantering.
Vet du att ett 50Ah-batteri kommer att ge tillräckligt med energi för 70% av dina applikationer med små truckar- vilket innebär att ett litiumjonblock i full storlek kan ge dig mer energi och vikt än vad du faktiskt behöver. Toyotas litiumjonbatterier har inte detta problem. De arbetar på en modulär princip och kombinerar rätt antal moduler för att leverera nödvändig effekt utan att lägga till onödiga celler och vikt. Moduler kan också bytas ut en i taget, vilket innebär snabbare och enklare service.
Läs mer om Toyotas metod för radikal energidesign >>
Egenmonterade litiumjonlösningar från Toyota erbjuder energibesparingar, servicevänlig drift och förbättrad säkerhet.
Energiförbrukningen är minimal och det är lätt att snabbladda. Till skillnad från bly-syrabatterier förlorar litiumjonbatterier dessutom bara minimal prestanda när de används i kyl- och fryslager.
Våra standard litiumjonbatterier är lämpliga för kalla miljöer och vid icke-intensivt arbete i kyl- och fryslager, när laddning kan göras vid minst + 5ºC, t.ex.
Vid användning av truckar i mer än 2 timmar eller om de inte används när temperaturerna närmar sig -30ºC, då rekommenderar vi uppvärmda litiumjonbatterier, vilket gör det möjligt att ladda inne i kylområdet.
Ju mer sällan truckarna behöver gå utanför kylområdet för att laddas, desto mindre är risken för kondensproblem. Dessutom kan batterikraften minskas med 5-10% för att alltid garantera en optimal temperatur för utrustningen.
Vi hoppas att vi har övertygat dig om att välja litiumjonbatterier i dina nya truckar, fördelarna är ju många! Vi vill lyfta fram några av våra truckmodeller från vårt omfattande elektriska sortiment som du kanske vill titta på.
Rekommenderas för:
Toyota BT Levio LWI160 är en elektrisk lagertruck som passar utmärkt för arbeten i trånga utrymmen som i butiker, affärer och i stormarknader.
Rekommenderas för:
SWE/SPE staplare. Vi erbjuder många olika modeller och funktioner som passar dina behov.
Rekommenderas för:
Våra skjutstativtruckar passar för många olika applikationer: inomhus, utomhus och i trånga utrymmen.
Rekommenderad för:
Traigo 48 modellerna är väldigt energieffektiva, föraren har bra syn runt hela trucken och modellerna ger hög lyft- och körprestanda.
Har du fler funderingar kring litiumjon? Besök vår FAQ-sida >>
"Toyota beräknar laddningscykler enligt våra behov;
anställda får utbildning om när de ska ladda truckarna så att vi kan säkerställa maximal driftstid."
Ronald Ganther, Head of Inbound, Hermes Fulfilment