""Kvalitet i allt vi gör" betyder även att vi hjälper våra kunder att skydda sina anställdas hälsa och säkerhet."
Per Fyrenius
Senior Vice President Corporate Development
En av tio allvarliga skador inom europeisk tillverkning sker med materialhanteringsutrustning, enligt den senaste Eurostat-studien om europeiska arbetsplatsolyckor. 80 % av olyckorna orsakas av osäkert beteende. Vi vill hjälpa hjälpa våra kunder genom att skapa en säkerhetskultur där våra produkter och lösningar kan bidra till betydande förändringar.
Detta kan undvikas tack vare våra Förarutbildningar som vi bedriver i hela landet.
1. Ledarskap
2. Utrustning
3. Processer
4. Människor
Vi ser värdet i bra design när vi skapar en mer hållbar värld. Över 20 designpriser för våra produkter under det senaste decenniet visar vårt engagemang för kvalitet och ergonomi. Vi arrangerar även årligen en designtävling med tusentals deltagare från hela världen.
Vår kvalitetsorganisation fokuserar på att förbättra kvaliteten ur ett kund- och livscykelperspektiv. Utmärkt kvalitet genom proaktiva metoder och att "ständigt leverera attraktiva produkter som förutser kundernas behov", är huvudingredienserna i vår nya kvalitetsstrategi.
Sedan 2015 har vi utvärderat vår tjänsteleverans dagligen, med stöd av Net Promoter System (NPS) i vår kundkvalitetundersökning. Fler än 100 000 kundsvar från 20 europeiska marknader har gett värdefull information för att förbättra vår uthyrning, försäljning och service. Via de dagliga mätningarna ser vi att de korrigerande åtgärder vi vidtar gör skillnad för våra kunder. Vårt kundnöjdhetsindex, Net Promoter Score, uppnår för närvarande en poäng på 61.
Läs mer i vår Hållbarhetsrapport >>
Vi arbetar nära alla våra leverantörer för att säkerställa att de följer våra kvalitets-, sociala och miljömässiga kriterier. Vi vill skapa en positiv påverkan för mer än 300 leverantörer, minska riskerna för vår egen verksamhet och skapa ytterligare värde för våra kunder. I linje med vår uppförandekod strävar vi efter att bedriva affärer på ett rättvist och ärligt sätt, och vi vill bli den mest respekterade och pålitliga materialhanteringspartnern i Europa.
År 2022 inbjuder vi alla våra större leverantörer att genomföra en årlig EcoVadis-bedömning online.
EcoVadis är vår strategiska partner för att skapa en transparent värdekedja inom logistik för att göra hållbarhet enklare för våra kunder, våra leverantörer och vårt eget nätverk. Vårt platinabetyg 2021 rankar oss bland de översta 1% av 85 000 leverantörer över hela världen.
Vartannat år publicerar vi en hållbarhetsredovisning i enlighet med GRI-standarderna. Dessa gör det möjligt för oss att förstå och rapportera våra effekter på ett jämförbart och trovärdigt sätt. Mitt i en global pandemi uppnådde vi 50% av våra 75 GRI-mål för FY21.